viaTOLL jako narzędzie polityki środowiskowejwtorek, 17 grudnia 2013
Dzięki zróżnicowaniu stawek opłat system viaTOLL w krótkim czasie stał się bardzo efektywnym narzędziem polityki środowiskowej. Najniższe stawki opłaty elektronicznej przewidziane są dla nowoczesnych pojazdów spełniających najbardziej restrykcyjne normy emisji spalin (Euro 5 i Euro 6). W rezultacie, od wielu miesięcy na polskich drogach wyraźnie przybywa pojazdów o klasach Euro 4, Euro 5 i Euro 6, a jednocześnie ubywa starszych. Dla przykładu, w listopadzie 2011r. największy udział w rejestracjach miały pojazdy o klasie Euro 3 (34,4%), a na drugim miejscu Euro 5 (20,2%). Obecnie proporcje te się odwróciły i najliczniej reprezentowane są auta klasy Euro 5 (33,26%) i Euro 3 (27,1%). Na kolejnych miejscach znajdują się natomiast pojazdy klasy Euro 4 (14,78 %), Euro 2 (13,35%), Euro 0 (8,43%), Euro 1 (2,66%) oraz Euro 6 (0,42%). |
Styczeń 2025
|